reklama

Laky na psí drápky a barvy na srst neprodáváme, říká majitelka e-shopu Soňa Fialková

Lidé v Česku chovají přes dva miliony psů. Život bez nich si neumí představit. Jsou k nim dokonce benevolentnější než k dětem. Jen málo českých psů svůj život tráví v kotci. Majitelé si je berou do restaurace, na dovolenou a dokonce i do práce.

Foto: archiv PR

Soňa Fialková má dva psy a tři kočky. A hlavně je majitelkou úspěšného e-shopu Spokojený pes.cz, který původně založila pro svou maminku, která přišla o práci. Kombinace know-how projektového manažera z online reklamní agentury a včasného založení e-shopu způsobila, že firma vyrostla velice rychle a dnes patří k nejúspěšnějším na trhu.

O trendech v chovu domácích mazlíčků toho ví hodně. Má přehled, co chovatelé psů žádají a nejvíce kupují i jak se ke svým zvířatům chovají. Co nás zajímalo?

Stále více lidí si bere s sebou psa do kanceláře, myslíte, že je to pozitivní trend?

Určitě je skvělé, když svého psa můžete vzít do práce s sebou. Jen je potřeba brát vždy ohled na povahu a temperament psa a v každém případě zajistit pejskovi klidné místo k ležení. Povahově plašší pes nebude v přeplněné kanceláři nadšen. Temperamentní pejsek se zase bude v kanceláři nudit. V takovém případě je vhodnější dvouhodinová procházka po návratu z práce, kdy se pes může pořádně vyběhat a vyřádit. 

Co vaši zaměstnanci, mohou si vzít své mazlíčky do práce?
Pejskové s kolegy do práce mohou přijít, ale vždy se snažíme o rozumný kompromis, aby jich v jeden den nebylo v kanceláři moc. Sama se svým psům věnuji aktivně mimo svůj pracovní rozvrh, do práce je nevodím už jen z toho důvodu, že cestování s dvěma chrty veřejnou dopravou není příliš komfortní.

SpokojenyPes.cz

SpokojenyPes.cz

E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů trhu s chovatelskými potřebami pro psy, kočky a další domácí mazlíčky, byl založen již v roce 2005. Dnes, po 13 letech růstu, zaměstnává již přes 60 srdcařů, kteří společně vytvářejí roční obrat přes 300 milionů korun.

Svým přístupem a důrazem na maximální možnou kvalitu služeb si Spokojený pes u nás buduje pozici Lovebrandu. Má i kamenné prodejny a po Praze umí doručit zásilku vlastní dopravou dokonce v den objednání. Zboží balí mimojiné do krabice, která je obalem roku 2016 a dokonce vyhrála světové mistrovství obalů v roce 2017.

V čem je vlastně český zákazník jako chovatel typický? Je spíš konzervativní anebo rád zkouší nové věci?
Mezi našimi zákazníky se vyskytují obě skupiny. Jsou zákazníci, kteří mají každý měsíc svůj nákupní košík stejný - stejné krmivo, konzerva. Pak jsou ale i zákazníci, kteří koupí pokaždé třeba i 30 druhů konzerv, různá krmiva, pejska prostě tímto způsobem hýčkají. Obě skupiny jsou zhruba stejně velké.

Existují také trendy v psí módě? Kdo je udává?
Někteří výrobci nabízejí různé více či méně extravagantní doplňky a oblečky, ale nejprodávanější jsou stále sportovní doplňky a oblečky. Což je dobře, protože je vidět, že se majitelé svým psům aktivně věnují.

Prodávají se lépe výstřední kousky anebo funkční oblečky?
Výstřední módu nenabízíme. Rádi prodáváme hlavně funkční a vyzkoušené oblečky. Pokud prodáme designový obleček, musí být zároveň kvalitní a pro pejska pohodlný. Klademe důraz na střih, který by měl být nastavitelný v co nejvíce místech a pejskovi dobře sedl. Stejně tak je důležitý materiál, který by měl být nepromokavý, na zimu i hřejivý. Rovněž reflexní a bezpečnostní prvky jsou vždy přínosem.

Co si myslíte o oblékání psů podle módy?
Doufám, že oblékání psů je stále doménou potřeby! Oblečky, které nabízíme musí být v první řadě funkční. To znamená, že pejska mají chránit před zimou či deštěm. Některá krátkosrstá plemena v chladnějším počasí obleček skutečně potřebují a nejde tedy o módní výstřelky, ale o ochranu jejich zdraví.

Design je samozřejmě také důležitý, ale nesmí ovlivnit funkci oblečku. Na veletrzích jsou některé módní výstřelky k vidění, ale potkat psa, který je skutečně nosí se mi zatím moc nepodařilo.

Kromě potřeb pro chovatele prodáváte taky krmiva. Co se skrývá pod pojmem holistické krmivo? Proč je dražší než běžné granule?
Holistické krmivo je založené na celostním, funkčním přístupu a nabízí tedy oproti běžnému krmivu něco navíc. Nejde o to jen pejska nakrmit, ale zajistit také prevenci zdraví výživou. Holistická krmiva tak často obsahují různé bylinky a suroviny, které mají pro psa maximální přínos, žádná plnidla atp.

Existují věci, které by se možná dobře prodávaly, ale vy to do sortimentu odmítáte zařadit, protože už vám přijdou za hranou?
Nezařazujeme do nabídky extravagantní doplňky jako třeba laky na drápky anebo barvy na srst. Většina lidí ve Spokojeném psovi jsou spíše zaměřenina aktivní trávení času se psem a tomu přizpůsobujeme nabídku.  Stahovací obojky s ostny byste u nás také hledali marně.

Vystudovala jste IT, potom jste pracovala v reklamce jako projektová manažerka. Nakonec jste vybudovala největší e-shop pro chovatele. Je pro ženu snazší uspět v mužských oborech, když se nebojí technologií?
Myslím, že znalost technologií je dnes velmi důležitá. Určitě mi velmi pomohly předchozí pracovní zkušenosti v oboru IT, pracovala jsem v podstatě v tomto oboru po celou dobu studia. Jenom technologie ale nestačí. Čím větší obzor člověk má, tím lépe. A v podnikání to platí dvojnásob.

Co ženám brání v podnikání? Co si myslíte o názoru, že žena nemůže být skvělá v práci a zároveň být dokonalou mámou?
Mám pocit, že podnikání celkově není v Česku na vzestupu. Stát malé podnikání nijak nepodporuje - finančně ani jinými způsoby - a z mého pohledu naopak vidím stále více překážek, které se podnikání kladou. I drobní podnikatelé se musejí zabývat neskutečným množstvím administrativy a neustále se měnící legislativou.

Co se týká vztahu matka - podnikatelka. Pokud bych v práci, ať už jako šéf nebo zaměstnankyně, trávila 10 a více hodin denně, asi bych rodinu nepotěšila. Můj názor je, že takové nasazení je zbytečné a nepřináší lepší výsledky. Pokud podnikáte, jste do větší míry pánem svého času a to na podnikání velmi oceňuji.

Připraveno v rámci spolupráce s e-shopem Spokojenypes.cz.

"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama