reklama
 

Hýbejte se po celý rok: 4 tipy, jak zůstat aktivní i za chladného počasí

Venku skoro mrzne a vy se ne a ne donutit vstát (a cvičit)? Pak si přečtěte tipy, které vám pomohou se zase rozhýbat.

Foto: iStock

Představa toho, že půjdeme ráno cvičit, zatímco venku mrzne, není zrovna lákavá. Kdo by dobrovolně vyměnil teplou peřinu za běžecké legíny a čepici?

Stejně tak je vám ale asi jasné, že jediná možnost, jak zůstat zdraví a v duševní pohodě, je cvičit celoročně. Taky proto, že začínat zase úplně od začátku je to nejtěžší a tím už si určitě procházet nechcete. Takže jak na to, abyste nezaháleli a byli aktivní i v zimě?

1) Svou rutinu si nastavte co nejdříve

Když se v prosinci rozhodnete, že byste chtěli každé ráno v šest hodin běhat, je to sice obdivuhodné, ale uvidíme, jak dlouho vám to vydrží. Zkuste si za tmy vstávat, a ještě se donutit k běhu.

Když se ale k tomu rozhodnete ještě v době, kdy je v takovou hodinu světlo, a vytvoříte si tak svou ranní rutinu, je větší pravděpodobnost, že v tom budete pokračovat i nadále (a klidně za tmy). Navíc vaše tělo už bude na takové vstávání zvyklé, a tak to půjde o to líp.

2) Zařaďte do programu skupinové lekce

Většinu lidí baví cvičení ve skupině a taky to, že mají pevně stanovený řád. Nedělejte si to proto těžší a najděte si skupinové lekce s motivujícím lektorem, které vás budou bavit. Díky skupině kolem víte, že v tom nejste sami, a jen zřídka se tak stane, že byste lekci přeložili jen kvůli svému momentálnímu nepohodlí a faktu, že je venku zima.

3) Nečekejte na Nový rok

Říjen, to už je skoro konec roku, tak si to cvičení necháme raději až po Vánocích a Novém roce, ať si je můžeme pořádně užít. Špatně. Týden obžerství není sice pro vaše tělo nejlepší, ale při pravidelném pohybu a jinak zdravé stravě s vámi nic neudělá. Takže místo toho, abyste po Vánocích shazovali kila kvůli bramborovému salátu a cukroví, se pořádně připravte ještě před Vánoci.

4) Mějte náhradní plán

Nejspíš přijdou dny, kdy se i přes veškerou snahu z domu kvůli cvičení nevyhrabete. Taková ta rána, kdy to vypadá, že venku zuří vánice. V takových případech mějte po ruce náhradní plán.

Kdo říká, že kvůli cvičení musíte do posilovny. Na internetu je spousta zdrojů, podle kterých můžete cvičit, ať už máte rádi jógu, pilates, nebo posilování. I 20 minut denně stačí.

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama