reklama
 

5 největších chyb, které děláte při hubnutí

Kolem hubnutí existuje mnoho mýtů a teorií. Možná myslíte, že vašemu tělu děláte službu, ale ono to tak úplně není. Jaké dietní chyby jsou nejčastější?

Foto: iStock

Hubnutí není jednoduché. Kromě toho, že je neskutečně těžké zbavit se chutě na všechna ta nezdravá jídla, která milujeme, a nejíst je, se kolem něj navíc šíří plno informací, které si mnohdy protiřečí. Jak se v tom vyznat?

Přečtěte si ty nejčastější a největší chyby, kterých se při hubnutí dopouštíte.

1) Jíte nízkotučné potraviny nebo se tuku úplně vyhýbáte

Vaše tělo tuk nezbytně potřebuje. Bez tuku přicházíte o cenné vitaminy, které jsou rozpustné pouze v tucích, například vitamin A, D nebo K. Většina nízkotučných produktů nebo produktů, které jsou promovány jako bez tuku, jsou průmyslově zpracovávané a plné cukru a aditiv. Kdyby produkt neměl tuk ani přidané cukry, rozhodně byste si ho už příště nekoupili, chutnal by totiž příšerně. Výrobci tuk, který z produktu odebrali, musí něčím nahradit. Některé tuky jsou samozřejmě lepší než jiné, ideální je přijímat je z potravin, jako jsou avokáda, tučné ryby, ořechy a semínka.

2) Myslíte si, že můžete jíst, co chcete, když cvičíte

Správné stravování jde se cvičením ruku v ruce. Když budete jíst nekvalitní potraviny, nebudete mít dostatek energie na cvičení a dostanete se do začarovaného kruhu. Jezte kvalitní sacharidy (hnědá rýže, ovoce), zdravé tuky (avokádo, ořechy, semínka), bílkoviny (kuře z dobrého zdroje, ryby) a hodně zeleniny pro dosažení vašich cílů.

3) Držíte šťávové očisty

Šťávy jsou skvělým doplňkem zdravého životního stylu. Problém nastává, když lidé začnou podstupovat šťávové očisty, kdy pijí pouze šťávu po dobu tří až sedmi dní. Většinou jsou poslední den natolik hladoví a tak se zase těší na pevnou stravu, že se přejí. Což je samozřejmě pro organismus neskutečný šok, jelikož se čistí a pak je zaplaven vším tím (většinou ne zrovna nejzdravějším) jídlem. Ideální je šťávy zakomponovat do vašeho klasického jídelníčku, jednou týdně, za měsíc - nebo jak vám přijde vhod. Šťávy by měly mít zeleninový základ, příliš ovoce znamená hodně cukru bez potřebné vlákniny.

4) Je pro vás důležité číslo na váze

Naše váha se mění den co den. Pokud si dáváte pozor na to, co jíte, a cvičíte, pak zaručeně shodíte kila. Není třeba to pořád kontrolovat. Ženské tělo je obzvlášť náchylné na různé výkyvy, jako například před menstruací, kdy náš organismus zadržuje vodu. Taky si zapamatujte, že svaly váží více než tuk, takže pokud cvičíte a panikaříte, že vážíte víc, je to pravděpodobně nárůstem svalové hmoty, což je dobře. Čím více svalové hmoty, tím rychlejší metabolismus. Važte se maximálně jednou za dva týdny a k ruce si raději vezměte metr.

5) Přeskakujete snídani

Může se to zdát jako dobrý nápad. Žádná snídaně rovná se méně kalorií, no ne? Ale jen do té doby, než na oběd sníte obří porci i s dezertem a kolem čtvrté odpoledne začnete hledat v šuplíku v kanceláři zásobu čokolády. Nesnažte se tělo obalamutit a snídejte. Snídani si dopřejte klidně větší, máte celý den na to ji strávit, naopak večeři volte spíše menší.

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama