reklama
 

Zvládne Romana se svojí váhou pravidelný pohyb?

Romana se pustila do proměny s vervou. Zvládne se však poprat s novým jídelníčkem a naordinovaným pohybem?

Foto: Žena

Romana se pustila do proměny s vervou. Zvládne se však poprat s novým jídelníčkem a naordinovaným pohybem? První fitness kroky vedly na kruhový trénink pro ženy. Ten by měl Romaně pomoci zpevnit postavu a vedle individuálního jídelníčku pomoci ideálně redukovat hmotnost.

Tvarování těla jde ruku v ruce s jídelníčkem a správným pohybem. Hnědovlásku provázely během života sporty jako fotbal, volejbal nebo aerobik. Pauza bez sportu, nesprávné stravování a těhotenství dostalo u Romany ručičku váhy na 124 kg. Setkání s trenérkou Irenou Finkovou proto provázely mírné obavy.

"Ještě, že to je fitko pouze pro ženy," komentuje při vstupu svoji návštěvu. Při rozcvičování na elipticalu se však strachy rozplývají. "Cvičení je mi příjemné, jenom nevím, jestli na stroji vydržím déle než pět minut," svěřuje se. Ani nemusí. Přesně po této době ji už trenérka Irena Finková z Contours směruje ke strojům v kruhovém tréninku.

S nadváhou se špatně cvičí

Pro ženy s nadváhou je podle Finkové většinou problém samotná váha, která je omezuje při koordinaci pohybů, způsobuje rychlé zadýchávání kvůli nízké kondici, velký tlak na kolena a špatné držení těla. "Romana by si měla dávat pozor už na samotný správný postoj při cvičení, nezatěžovat klouby náročnými poskoky, dřepy a těžkou zátěží," vysvětlila trenérka a doplnila, že ženy, které mají hodně kilogramů navíc, nesmí ze začátku přetěžovat zádové svaly, hlavně oblast beder, náročnými cviky na břicho.

Úsměv, odhodlání a pot

Trenérka proto u Romany nejdříve volí postup, kdy se bude učit převážně správnému dýchání. Následuje mírné posilování pánevního dna, zad a břišních svalů doplněné rehabilitačními cviky. To vše v rámci kruhového tréninku, kde se střídá pohyb na posilovacích strojích s kardio cviky spalujícími tuky. Během 30 minut zvládly ostatní přítomné ženy obejít všechny stroje dvakrát. Romaně to s instrukcemi trenérky a závěrečným strečinkem na karimatce trvalo zhruba hodinu. "Začátky jsou vždy těžké. Musím však říci, že se tady cítím dobře," zhodnotila Romana svojí první návštěvu.

Jídlo jsem špatně kombinovala

Pohyb maminka dvou malých dcer propojuje s novým jídelníčkem, který jí v osobním výživovém plánu před týdnem předala výživová specialistka Ivana Šestáková ze Světa zdraví. Romana si nový jídelníček nejdříve důkladně prostudovala, aby podle něj nakoupila ty správné potraviny. Teprve pak se do nového způsobu stravování s chutí pustila.

"Je to obrovská změna, takže je to zatím náročné na přemýšlení. Na druhou stranu je pro mě celkem snadné si na nová jídla zvyknout, protože mi chutnají. A jelikož je jídelníček pestrý a chuťově dobrý, rozhodně u něj nehladovím," chválí si mladá žena jídelní plán. Ani druhy potravin pro ni nejsou neznámé, jen je podle svých slov dříve k sobě špatně skládala a jedla je v nevhodnou denní dobu.

Konec bílého pečiva a polotovarů

"Dříve stavěla Romana své stravování na bílém pečivu, těstovinách, polotovarech a uzeninách. Právě ty způsobovaly ukládání nadbytečných kalorií. Přitom nepřijímala dostatek vitamínů ani bílkovin," vysvětluje specialistka Ivana Šestáková ze Světa zdraví. Romaně na základě vstupních vyšetření, která jsme představili v minulém díle, připravila nový jídelníček. Jeho základ tvoří libové maso, ryby, zelenina a vybrané mléčné výrobky v přesně daných poměrech a s doporučením denní doby, kdy by je měla účastnice proměny jíst.

Jak si povede dál?

Trenérka i specialistka na výživu se shodují v tom, že Romana může za tři měsíce zhubnout alespoň o 6 až 8 kilogramů. Naplní se jejich odhady? Jak si Romana povede v dalších týdnech, neztratí motivaci? Těšte se na další díl hubnoucí proměny, v němž najdete Romaniny první Romaniny výsledky.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Romana (29) odstartovala hubnutí se specialisty

Dokáže se Romana (29) do června zbavit svých 124 kg?

Hubnoucí výzva: Romana na mikroskopii

reklama

Komerční tip

reklama