reklama
 

6 překvapivých jídel, která byste neměli jíst k snídani

Ne každá pochoutka nastartuje organismus na celý den. Čemu byste se měli určitě po probuzení vyhnout?

Foto: iStock

Koblihy, pečivo, čerstvé koláčky. Všichni je milujeme, ale zároveň všichni víme, že se nejedná o nejzdravější způsob, jak začít den. Proto si místo nich raději dáme zdravější možnosti. Je to ale opradu tak? 

Seznamte se s šesti zdánlivě zdravými nebo neškodnými pokrmy, které jste si možná doposud běžně chystali po probuzení, ale přitom tělu také moc neprospívají.

Cereálie

Ano, jedná se o velmi rychlou a pohodlnou přípravu snídaně. Většina prodávaných obilovin má ale vysoký obsah přidaného cukru a naopak málo pro tělo prospěšných látek, jako jsou bílkoviny a vláknina. Nesoustřeďte se ale jen na cukry. Třeba v kukuřičných lupíncích je ukryta denní dávka soli pro dospělého člověka. Pokud se ale cereálií nechcete jen tak vzdát, pohlídejte si, aby měly nejméně pět gramů vlákniny a méně než 10 gramů cukru na porci.

Sendviče z obchodu

Jednoduché sendviče se sýrem a vajíčkem jsou vynikající volbou k snídani, pokud si je chystáte sami. Pokud ale jako rychlovku zvolíte ty chlazené, ne-li dokonce zamražované z obchodu, často jsou baleny v mixu se sodíkem, konzervanty a nezdravými tuky. Lépe na tom nejsou mnohdy ani mastné sendviče z lahůdek na rohu. Jako zdravou možnost zkuste míchaná vejce podávaná na celozrnném chlebu nebo tortille.

Zelený džus

Všechny tyto zeleninové šťávy mají v sobě samozřejmě důležité vitamíny, minerály a antioxidanty. Na druhou stranu obsahují hodně cukru z ovoce, a navíc opět postrádají vlákninu a bílkoviny. Jedná se tedy o celkem chudou snídani. Pokud se už rozhodnete konzumovat zelené džusy, hlídejte si u nich nízký obsah cukru a zkombinujte je ještě s něčím. Příkladem mohou být celozrnné toasty s oříškovým máslem, jogurt s ovocem nebo vejce.

Ochucený odtučněný jogurt

Cože, jogurt pro nás není dobrý? Bohužel, ne všechny zakysané mléčné výrobky jsou balzámem pro tělo. Ochucené druhy obsahují často hodně cukru. Navíc, jak naznačují výzkumy, odtučněná verze může překvapivě způsobit přibírání na váze. Podle nutričních poradců zvolte spíše neochucený nízkotučný nebo plnotučný jogurt a doslaďte ho medem, javorovým sirupem nebo ovocem.

Předpřipravené ovesné kaše

Tyto kupované balíčky dokážou usnadnit přípravu snídaně. Stačí jen přidat vodu a šoupnout do mikrovlnné trouby. Jsou to ale v podstatě jen krabice s cereáliemi v přestrojení. Produkt je často naložený v cukru a zbytečně zvyšuje díky přemíře glukózy glykemický index. Pokud chcete mít kontrolu nad tím, co přesně v kaši máte, udělejte si vlastní. A nejde o nějaký dlouhý proces. Zvlášť, pokud si ovesné vločky naložíte do vody či mléka již večer a ráno jen společně s banánem, oříšky a semínky ohřejete.

Káva

V případě, že jste o tom neslyšeli, kafe je pro nás opravdu dobré. Ale jeden šálek není náhradou za celé jídlo. Kofein v kávě sice dočasně uspokojí ranní chuťové pohárky, ale s velkou pravděpodobností už za pár hodin budete prohrabávat v práci všechny šuplíky, jestli se v nich neschovává nějaká tyčinka. Nemáte po probuzení hlad? Dobře, udělejte si nejdříve hrnek kávy, pak si ale zabalte lehkou svačinu na později v podobě ovoce, sýru nebo celozrnného chleba s máslem. Budete rádi, že jste tak udělali.

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama