Doběhněte si pro pevné zdraví

Nabídka sportovních aktivit, programů, jak zlepšit kondici, nebo dokonce profi trenérů je skutečně nadmíru bohatá. Nechcete se ale na nic a na nikoho ohlížet a hlavně za sport neutrácet půlku výplaty? Pak je tím nejjednodušším řešením nazout boty a vyrazit ven vstříc kilometrům. Podzim je pravý čas, kdy začít běhat.

Komerční sdělení - Toto je komerční sdělení. Žena.cz neovlivňuje jeho obsah a není jeho autorem.
Foto: komerční článek

Srdce jako zvon

Běhání jako volnočasová aktivita se dnes stalo skutečným fenoménem. Na stezkách, ale i v lese nebo na horách vidíme zástupy lidí, kteří se snaží udržet v kondici. K běhání není skutečně potřeba žádné speciální vybavení kromě kvalitních bot. Pak už vám nebrání nic v překonávání sebe sama, posouvání hranic svých možností a utužování zdraví. Kdo se totiž běhu věnuje pravidelně, posiluje tak svůj kardiovaskulární systém a získává silné a zdravé srdce. S každým dalším uběhnutým kilometrem přibývá i radost z pohybu. Nic vás totiž nenabije tak jako běhání. Energie z vás bude přímo zářit.

Proč začít běhat

Stále nemáte dostatečný důvod, proč se věnovat běhání? Konečně rozhodnutí není jednoduché, víme, a zvednout se z pohodlné sedačky obnáší trochu sebezapření. Jakmile ale vyrazíte, nebudete litovat.

  1. Kondice – dobré fyzické kondici pomáhá každá pravidelná aktivita, zpravidla ale ta aerobní. Během ní se dokonce zlepšuje i krevní oběh, posiluje srdce a vzdaluje se riziko kardiovaskulárních chorob.
  1. Výkon a vytrvalost – Běhání zlepšuje nejen naši fyzičku, ale také zvyšuje naši výkonnost a vytrvalost. Navíc to ani nemusí být velký žrout času. Stačí vyběhnout na 30 minut denně.
  1. Štíhlá postava – Už jste někdy viděli obtloustlého maratonce, nebo jiného běžce na dlouhé tratě? Není. Pokud pro vás není d statečná motivace dobrá kondice, tak štíhlá postava jistě bude. Běh je vhodnou aktivitou, pokud bojujete s nadbytečnými kily. Podporuje redukci váhy a celkovou změnu životního stylu.  
  1. Volnost – na tento koníček se nevztahují žádná omezení. Nesvazuje vás konkrétní místo, společnost či věk. Vždy se ohlížíte jen na své schopnosti. Vyběhnout můžete kamkoli, na stezku nebo do přírody a nemusí vás trápit, že běžíte sám. Vaše lekce se nikdy pro nízkou účast nezruší.
  1. Terapie – Každá sportovní aktivita, a běh nevyjímaje, přináší radost z vykonaného pohybu. Tento pocit působí lépe než jakákoli antidepresiva. Až příště budete mít depresi, zkuste ji vyběhat a uvidíte, že se vám uleví rychleji a navíc se nabijete energií na další den.