reklama

Chcete změnu? Zbývají tři dny!

Máte už jen pouhé tři dny, pokud chcete změnit zdravotní pojišťovnu. Běží vám čas! Podle čeho se rozhodnout?

Foto: Reuters

Běží vám čas! Máte už jen pouhé tři dny, pokud chcete změnit zdravotní pojišťovnu. Možnost volby byla totiž výrazně omezena!

Dříve se dala zdravotní pojišťovna měnit ve čtyřech přestupních termínech ročně. Teď to už možné není. Šance je jen jednou za rok.  Jediný termín tak pro letošek vyprší poslední listopadový den.  Pokud tento termín promeškáte, pojišťovnu budete moci změnit až k 1. lednu 2013.

Důležitá volba

Současnost nás často nutí k různým rozhodnutím. To, která se týká zdraví, by pro většinu z nás mělo být hodně důležité.

Pokud tedy budete chtít změnu a stihnete si podat přihlášku ještě do konce listopadu, stanete se klientem nové pojišťovny již od 1. 1. 2012.  Jestli si přihlášku podáte do konce června, změna pojišťovny bude platná až od ledna 2013.  A při podání přihlášky od 1. 7. 2012 si na změnu budete muset počkat až do roku 2014.

Už jste se někdy zamysleli, zda zdravotní pojišťovna, jejíž kartičku hned vedle kreditek nosíte v peněžence, dělá pro vás a především vaše zdraví vše, co si zasloužíte? Anebo si myslíte, že jste na péči o své zdraví sami?

Pokud nás nic netrápí, zdravotními neduhy netrpíme, do čekáren lékaře jak je rok dlouhý nezavítáme a o prevenci si myslíme, že na ni je ještě času dost, pak si nezbytnost takové volby asi ani neuvědomíme. Vždyť ze svých příjmů pravidelně odvádíme zdravotní pojistné a tím, že se věcí dál nezabýváme, vlastně ani netušíme, zda za své peníze dostáváme tolik, kolik bychom mohli.

Přesto z průzkumu agentury MindBridge Consulting vyplynulo, že o změně své zdravotní pojišťovny uvažuje téměř tři čtvrtě milionu lidí 

O peníze jde v první řadě

Nabídky zdravotních pojišťoven se přitom liší. V současnosti jich působí na českém trhu se zdravím devět - a že jde o trh, s tím počítejte, o žádnou charitu se rozhodně nejedná. Jsou to: 

  • Česká průmyslová zdravotní pojišťovna
  • Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví
  • Revírní bratrská pokladna
  • Vojenská zdravotní pojišťovna ČR
  • Všeobecná zdravotní pojišťovna, a. s.
  • Zaměstnanecká pojišťovna Škoda
  • Zdravotní pojišťovna METAL - ALIANCE
  • Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra České republiky
  • Zdravotní pojišťovna MÉDIA

Podle čeho si vybrat?

Důvody, proč měnit zdravotní pojišťovnu, mohou být různé. Někdy záleží na tom, jestli má lékař s danou pojišťovnou uzavřenou smlouvu, jindy je rozhodující dostupnost sítě smluvních zdravotnických zařízení. Pro mnoho lidí je ale stále klíčová nabídka preventivních programů a doplňkových bonusů.

Zamyslete se nad tím, co od své pojišťovny vlastně čekáte.  Vodítkem vám mohou být například odpovědi na tyto důležité otázky:

  • přispívá na přípravky proti kouření předepsané od lékařů z protikuřácké poradny?
  • přispěje na přípravky proti obezitě, popřípadě na rekondiční kurzy zaměřené na snižování nadváhy?
  • přispěje na očkování proti klíšťové encefalitidě?
  • nabízí bonusový program?
  • přispěje na očkování proti HPV (způsobuje rakovinu děložního čípku)  a do jakého věku?
  • oceňuje váš zájem o prevenci

Co od ní čekáte?

Průzkum MindBridge Consulting proto aké zjišťoval, co konkrétně zdravotní pojišťovny pro své klienty dělají a kterých služeb klienti nejvíce využívají.

Polovina respondentů uvedla, že od své pojišťovny v posledním roce obdržela firemní časopis. Nejoblíbenějším benefitem jsou příspěvky na stomatologickou prevenci, využívá jej až 46 % lidí.

Mezi preferovanými je také příspěvek na pohybové aktivity (10 %) a očkování proti chřipce (9 %). O tom, že někteří klienti mají ke změně zdravotní pojišťovny důvod, svědčí i to, že 23 % respondentů si v průzkumu nemohlo vzpomenout, zda pro ně jejich zdravotní pojišťovna v uplynulém roce vůbec něco udělala.

 

více se dozvíte ZDE

1

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama