reklama
 

6 zdravých návyků, které promění váš život k lepšímu

Dali jste si jako předsevzetí žít zdravější život? Co to ale vlastně znamená? Osvojte si tyto návyky a budete na dobré cestě.

Foto: iStock

Pokud se snažíte o to, žít jinak a lépe, nesnažte se změnit sebe a své návyky ze dne na den. To funguje jen krátkodobě. Místo toho zkuste vytvářet návyky nové a přepisovat ty staré pomalu a postupně. A začít můžete rovnou teď.

Jezte uvědoměle

Přiznejte se, kolikrát když jíte, tak před nějakou obrazovkou? Ať už je to koukání do mobilu, počítače, nebo na televizi? Příště až si zase sednete k jídlu, zkuste se zaměřit opravdu jen na jídlo. Nemluvíme o tom, že musíte velmi pomalu žvýkat a ještě si u toho počítat. Ne, prostě a jednoduše se jen soustřeďte na to, co máte před sebou, a vnímejte, jak se u toho cítíte. Třeba zjistíte, že tak velkou porci nepotřebujete.

Teplá voda s citronem

Teplá voda je pro nás mnohem lepší než studená. Vezměte to takhle: Po ránu chcete, aby se z těla všechno dostalo ven – toxiny, kousky nestrávené stravy z předešlého dne –, a když vypijete ledovou vodu, je to pro tělo takový malý šok. Teplá voda je mnohem přirozenější a šetrnější. Citron zase vyrovnává pH v těle.

Hodinu před spaním bez elektroniky

Vypnout je těžké. Jak doslova, tak přeneseně. Nejspíš ale všichni znáte takový ten pocit unavených očí a lehké bolesti hlavy. Ne a ne se vás to pustit? Pak si jako pravidlo dejte, že hodinu před spaním už do ruky nevezmete telefon nebo tablet.

Voda živá

Mějte na stole vždy připravenou objemnou karafu s vodou, ne jen sklenici. Sklenici rychle vypijete a všichni známe, že když zrovna na něčem pracujeme, to poslední, co bychom chtěli udělat, je vstát a jít si nalít vodu novou. Taky si s sebou berte lahev, kamkoliv jdete. Stačí pouze malá. Navíc se vám ji určitě nebude chtít pořád tahat a rychle ji vypijete. Tím lépe!

Více zeleniny

Zeleninu zařaďte ideálně do každého jídla. Chápeme ale, že se snídaněmi je to těžší, hlavně s těmi na sladko. Taky se to ale dá. Připravte si smoothie se špenátem, banánem a jakýmkoliv jiným ovocem, co doma najdete. U obědů a večeří je to jednodušší – připravte si salát jako malý předkrm nebo teplou brokolici jako přílohu.

Rychlá meditace

Meditace je možná to nejlepší, co pro sebe můžete právě teď udělat. Nepotřebujete více než pět minut a klidné místo. Posaďte se na zem do zkříženého sedu nebo dosedněte na paty, složte dlaně do klína, zavřete oči a přiveďte svou pozornost k dechu. Uvolněte obličej, čelo a vydržte soustředění na dech po dobu pěti minut. Slibujeme, že se pak budete cítit o dost lépe.

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama