reklama
 

Nevhodný dárek? 6 rad, jak ho nejlépe prodat

Dárek, který vy nechcete, se může hodit někomu jinému. Jak ho co nejlépe prodat?

Foto: iStock

Možná vám zprvu bude připadat tak trochu neetické prodávat něco, co vám někdo daroval. Podle průzkumů však většina lidí pod stromečkem objeví jeden až dva dárky, které se prostě nehodí. Většina lidí je nechce nechat válet někde v koutě, ale vymýšlí, co s nimi. Rozhodně v tom tedy nejste sami.

Vůbec nejjednodušší cestou, jak se zbavit dárku, který nepotřebujete, je říct o tom tomu, kdo vás obdaroval a pokusit se ho v obchodě vyměnit za jiný. Někdy se to ale stydíme přiznat, případně dotyčný ztratil účtenku, nebo třeba dárek koupil v zahraničí, kam se podruhé už nechystá.

Podle průzkumu střediska Sanep patří mezi nejhorší dárky například poukázky na adrenalinové zážitky, erotické pomůcky či prostředky na hubnutí. I takové věci či služby se ale někomu mohou hodit, a tak by byla škoda je neposlat dál.

Můžete se zkusit poptat u známých, zda něco takového nepotřebují a nechtějí to za něco vyměnit či odkoupit. Pokud ale nebudete úspěšní, naštěstí je tu internet, který nabízí spoustu možností, jak nechtěný dárek prodat. Je úplně jedno, který inzertní portál k tomu využijete, i když na ty nejznámější samozřejmě chodí nejvíce lidí. Aby se ale váš inzerát mezi ostatními neztratil, musí potencionální zákazníky zaujmout.

Jak na to?

1) Základem je kvalitní fotka

Ať už prodáváte cokoli, u inzerátu nesmí chybět fotografie, která se dá v dnešní době považovat za nezbytnost. Po svátcích se bude internet hemžit spoustou nabídek, a proto je potřeba nafotit perfektní snímek, jenž upoutá na první pohled. Nabídky bez obrázku totiž většina lidí ignoruje. Rozmazaná nebo tmavá fotka zase nepůsobí důvěryhodně. Nikdo si zkrátka nechce kupovat něco, co nevidí.

2) Dejte inzerátu příběh

Holá fakta o předmětu nemusí vždy zákazníka přesvědčit, do inzerátu je tedy dobré vložit vlastní příběh. "Vždy se vyplatí uvést zájemce do kontextu, proč se konkrétního zboží zbavujete. V případě s nevydařeným dárkem je argumentace o to jednodušší. A nemusíte se bát ani rozumného humoru: pokud se například vyfotíte ve svetru o dvě velikosti větším a přidáte historku o tom, že si vás babička stále pamatuje z doby předtím, než jste shodili patnáct kilo, určitě zaujmete," radí produktový manažer inzertního portálu Annonce.cz Petr Langer.

3) I titulek je důležitý

Další důležitou součástí inzerátu je poutavý nadpis. Jeho hlavním úkolem je především získat pozornost zájemců a přimět je k tomu, aby inzerát otevřeli a přečetli si ho. Proto se snažte být co nejoriginálnější. Zároveň ale musí být stále patrné, co vlastně prodáváte - informace musí převážit váš vtip a originalitu.

4) Nepřežeňte to s cenou

Nesnažte se stůj co stůj prodat dárek za původní cenu, kterou jste si dohledali na webu. Myslete na to, že nabízené zboží je sice nepoužité, ale není pořízené přímo od prodejce a navíc už může být i rozbalené. Proto si dobře promyslete, jaká je reálná částka, za kterou můžete zboží prodat. "Nezapomeňte se také ujistit, zda už na portálu neprodává podobný předmět někdo jiný. Pokud ano, měli byste se přizpůsobit jeho částce podle toho, jak moc je vaše zboží opotřebené," dodává Langer.

5) Zachovejte původní obal

Když od začátku víte, že darovanou věc nevyužijete, nevyndávejte předmět z originálního balení (a tím opravdu nemyslíme vánoční papír, ale původní krabici či jiný obal). Jeho poškozením totiž ubíráte zboží na ceně. Pokud je obal stále neporušený, je dobré tento fakt zmínit i v textu inzerátu, případně to nafotit.

6) Inzerát správně umístěte

Tento problém sice nebývá moc častý, ale může se stát, že inzerát umístíte do špatné rubriky. Když prodáváte například knihu, vkládejte ji do rubriky Knihy, ne do rubriky Časopisy nebo Noviny. Jestliže uděláte tuto chybu, vaše šance na prodej se podstatně zmenšují. "Pokud je inzerát umístěn nesprávně, je to problém, který vaši nabídku v podstatě znehodnotí. Pokud si nevíte rady, kam vaše anonce patří, zkuste se obrátit například na on-line poradnu či live chat daného webu nebo si zavolejte na infolinku," doporučuje na závěr Petr Langer.

reklama

Komerční tip

reklama