reklama

Jak vybrat vánoční dárek? Jděte na to vědecky

Společnost STEM/MARK radí jak kupovat vánoční dárky podle typologie osobnosti

Foto: Profimédia

Pantofle, rtěnku, nářadí, něco do kuchyně. Pořád stejné dárky a nepřicházejí nové nápady. Ať už hledáme dárek pro přítele, kamarádku, babičku či rodiče, proč to tentokrát neudělat trochu jinak. Co kdyby existovaly dárky šité na míru? Existují! Pokud si zvolíme dárky podle životního stylu dané osoby, nemůžeme se netrefit!

Společnost STEM/MARK vytvořila typologii, podle které lze lidi rozdělit do několika skupin. Podle posledního průzkumu prý nejvíce Čechů patří do kategorie "zralí", "úspěšní", "hledající", "věřící", "dříči" nebo "praktici". Obchodníci z Centra Chodov a Centra Černý most jsou na Vánoce řádně připraveni a všechny doporučené dárky u nich lze zakoupit.

Lidé z kategorie "zralí" mají široké spektrum koníčků. Mají kladný vztah k reklamě, proto je můžeme potěšit nějakou zajímavou a praktickou novinkou nebo designovým kouskem ( Tablet Galaxy Tab 10.1, designové akvárium, fritéza na jednu lžičku oleje). Kategorie "úspěšní" patří lidem, kteří rádi nakupují a cena je pro ně zárukou kvality. Můžeme je překvapit značkovou módou Blažek a ženy třeba vlasovou kosmetikou Cut&Color. Populace spadající do skupiny "hledající" klade důraz na kvalitu, ale především na vlastní úsudek. Je tedy velmi pravděpodobné, že je mile zaskočí dárek v podobě originální dámské a pánské košile nové značky 7 camicie za dva tisíce korun.

Předposlední část lidí je pojmenovaná "věřící" a má velký smysl pro rodinu a výchovu děti. Reklamu neberou příliš vážně a nakupují v menším množství. Pro ně jsou připraveny vánoční čaje Oxalis nebo fotoobrazy a fotodárky společnosti Fotolab.cz. Nejvíce zastoupenou skupinou u nás jsou "dříči", pro které je důležité nejen malé množství dárků, ale jsou velmi ovlivněni reklamou. Pod stromečkem by například mohli najít pomůcku na posilování Ab Rebounder a nebo kávovar z televizní reklamy Dolce Gusto. "Praktici" jsou také orientovaní na rodinný život. Volný čas využívají k domácím pracem, a proto nakupují užitečné věcy, jako například bezsáčkový a bezdrátový tyčový vysavač Rowenta  a nebo zvolí společenskou hru pro děti Bambule.

Někteří z nás o vánočních dárcích nechtějí ještě ani slyšet, vžyť je také teprve začátek října, ale většina už určitě minimálně prohlíží výlohy. Proč tedy letos nejprve nepromyslet strategii, zařadit budoucího příjemce dárků do kategorie, která by s výběrem vhodného dárku jistě mohla pomoci.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama