reklama
 

Stanou se nákupní centra místem pro udržitelnou módu?

Konzumní způsob života začíná pomalu vycházet z módy. S ním i bezhlavé nakupování konfekce (a čehokoli jiného).

Foto: iStock

Začínáme zjišťovat, že být zavaleni mnoha věcmi není důkaz šťastného života. Vlastně je to spíš naopak. Čím méně věcí máme, tím spokojenější jsme. Žít v čistém prostředí je nový trend. 

Tím čistým nemyslím jen uklizené, ale vzdušné, nezaplněné, minimalistické. Lépe se v něm dýchá, přemýšlí, žije. Na tuto pozvolnou změnu prostředí budou muset časem jistě zareagovat i největší symboly konzumu, a sice nákupní centra.

Samozřejmě že je většina davu stále miluje - o víkendech nenajdete místo k parkování, místo na výlet se jezdí do "obchoďáku", nálada se pořád spravuje koupí nového svršku. Jsou ale lidé, kteří se jim už vyhýbají, a přibývá jich. Necítí se na takových místech dobře, a také nic moc nepotřebují. Pokud ano, koupí si to v cool obchůdcích ve městě.

Totiž kromě toho, že nemají rádi centra jako taková, nemají rádi ani produkty z nich. Konfekční módu, která vydrží jen pár vyprání, je vyrobena levnou pracovní sílou někde v Asii, a nikdo moc neví, kdo ji navrhl, zato se ale pozná, od koho ji okopíroval.

Pražské obchodní Centrum Chodov teď vymyslelo zajímavý způsob, jak tento typ lidí přivést zpět. Chce totiž vytvořit takzvanou Design Gallery. Možná jste si už teď všimli, že někteří světoví návrháři mají svůj obchod právě tady. Prodává se tu Karl Lagerfeld, Karen Millen nebo Stefanel.

České návrháře sem chce přivést prostřednictvím reality show The Way, která už od května běží na televizi Óčko. Osm návrhářů (Pavel Berky, Miro Sabo, Vendula Niklová, Jiří Kalfař, Vladimír Staněk, Denisa Dovalová, Terezie Rosálie Kladošová, Lay Sedláková) v ní soutěží o to, kdo dostane milion korun na to, aby ušil kolekci, která se bude prodávat právě v nově otevřené části Chodova, a která zároveň bude respektovat principy udržitelné módy. 

Výběr soutěžících návrhářů prý nebyl limitován "mladým talentem", šlo o to najít někoho, kdo má nejen nadání, ale také už prokázal disciplinovanost a schopnost tvrdě pracovat. Mezi nimi vybírá porota ve složení Katarína Král, Lucie Robinson, Barbara Nesvadbová, u nichž hostovala také Petra Balvínová nebo Pavel Ivančic. 

Úkolem poroty je také směrovat v průběhu soutěže návrháře, aby jejich modely byly nositelné, stály za investici, byly originální, a přesto nohama na zemi. Velké finále proběhne 29. června, a kolekce od vítěze by se pak měla prodávat od října 2017, kdy bude také slavnostně otevřena zmíněná Design Gallery.

Myslím, že jde o skvělý marketingový tah, který může fungovat. Doufejme, že nepřinese benefity jen Centru Chodov, ale také samotným návrhářům, na kterých nám přece jen záleží o něco víc.

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama