reklama
 

Louis Vuitton - synonymum luxusu a kvality

Kabelky s logem LV mají na ženy magický vliv. Je to láska na celý život. A ta z módy nevyjde nikdy.

Foto: Reuters

Kabelky s logem LV mají na ženy magický vliv. Je to láska na celý život. A ta z módy nevyjde nikdy.

Louis Vuitton (LV) představuje jednu z nejstarších módních značek na světě. Své výrobky prodává výhradně prostřednictvím svých módních butiků a on-line obchodu. Louis Vuitton vždy spolupracoval s největšími hvězdami módního nebe - například topmodelkou Gisele Bündchen nebo módním návrhářem Marcem Jacobsem.

Minulost LV však sahá až do roku 1854, kdy třiatřicetiletý Louis Vuitton vstoupil do světa módy jako výrobce brašen a kožené galanterie a prokázal svou schopnost nacházet mezery na trhu i předvídavost v budoucích trendech. Ve čtrnácti letech se ze své rodné vesnice vydal do Paříže. Vzdálenost 400 km ušel pěšky, aby se v hlavním městě vyučil brašnářem. Díky svým stále novým nápadům se stal žádaným a vyhledávaným. A to i v nejvyšších kruzích.

Již od roku 1890 obsah kufru šlechty střežil číselný zámek, který se dodnes používá v téměř nezměněné podobě. Ještě předtím v roce 1885 otvírá Louis Vuitton obchod v Londýně na Oxford Street. Poté v roce 1888 vzniká kolekce Damier s dodnes známým vzorem (hnědá kostka), který se pro tuto dobu stává znakem Louis Vuitton. V roce 1892 Louis Vuitton umírá a jeho podnik přebírá syn Georges Vuitton. Ten ihned po otcově smrti zahajuje kampaň, která dopomůže značce LV prosadit se po celém světě. V roce 1896 Georges cestuje do Spojených států, kde představuje a prodává výrobky LV a to především v New Yorku, Philadelphii a Chicagu. V roce 1901 LV společnost představuje „Steamer Bag", která je součástí vnitřku známého LV kufru. V roce 1914 LV otevírá obchod na Champs-Elysees, který se stává největším obchodem se zavazadly na světě. Na počátku první světové války se otevírají obchody v New Yorku, Bombayi, Washingtonu, Londýně, Alexandrii a Buenos Aires. V roce 1936 Georges Vuitton umírá a žezlo tak přebírá jeho syn Gaston-Louis Vuitton, a tak firma i nadále zůstává v rukou rodiny. Během života Georgese byla představena řada kabelek, které dodnes jsou součástí nabídky LV.

V 50. letech minulého století se zrodilo legendární logo LV, které se v kombinaci s květinovým vzorem stalo typickým znakem módní značky LV. Na konci 70. let expanduje do Japonska a postupně i do celé Asie. V roce 1987 vzniká unikátní spojení třech velkolepých značek ve svém oboru LVMH (Moët et Chandon, Hennessy and Louis Vuitton. Pod vedením Bernarda Arnalta koncern LVMH skoupil 50 prestižních značek jako například Dior, Givenchy, Kenzo, Fendi nebo výrobce šperků De Beers a výrobce šampaňského Veuve Clicquot. Od roku 1998 není LV jen značkou koženého zboží, ale také značkou oblečení. K tomu přispěl i velký talent mezi módními návrháři Marca Jacobse, který byl v roce 1997 jmenován uměleckým ředitelem. Marc mění svými kolekcemi image LV, z tradiční značky činí značku kultovní. Vše se mu daří hlavně díky skvělé spolupráci s umělci Takashi Murakamim a Stephenem Sprousem na designech pro sezónní kabelky. Módní kolekce Marca Jacobse jsou považovány za avantgardní nicméně nositelné.

K dokonalosti vzhledu ve stylu Louis Vuitton nesmí chybět ani kolekce bot, šperků, slunečních brýlí. Ve stoleté tradici této značky se příliš nezměnilo. I výroba kabelek či zavazadel zůstala stejná a to ruční. Každé zavazadlo či kabelka má své sériové číslo.

Zajímavosti

Značka LV se bohužel rovněž stala jednou z nejvíce padělaných značek. Existuje řada padělků, které znehodnocují jméno Louis Vuitton. Ceny kabelek jsou sice často závratné, ale nic se nevyrovná originálu. LV vždy spolupracuje se světovými modelkami a nezapomněl ani na českou supermodelku Evu Herzigovou. Stala se tváří současné reklamní kampaně na kabelky s logem LV. Její ženskost, krása se dokonale pojí právě s elegance kabelek LV.

Více o ikonách světové módy najdete brzy na stránkách www.beinstyle.cz.

reklama

Komerční tip

reklama