Jak připravit pleť na zimu? Začněte už teď

Problémy s pokožkou jsou individuální, proto neexistuje jediný zaručený lék pro dokonalou pleť. Každodenní péče a pravidelné návštěvy kosmetičky by měly být i na podzim samozřejmostí.

Foto: Profimedia.cz

Příčin potíží s pletí je hned několik: může jít o hormonální nerovnováhu, stres, špatnou životosprávu i nekvalitní (alergizující) make-up nebo zanedbávání jeho odličování. A například takové dehydrované pleti nepomůže sebelepší hydratační krém, když nedoplníte tekutiny zevnitř.

Všeobecně bez ohledu na typy pleti je důležité každodenně používat pleťové mléko a pleťovou (micelární) vodu, následně na pokožku aplikovat krém. Ideálně nezkoušet stále nový, ale najít si ten "svůj" a nějakou dobu ho nestřídat. "Je moc důležité vypít dva až tři litry tekutin denně, nejlépe neperlivé vody nebo teď, v chladnějších měsících, bylinkového neslazeného čaje.

Pro milovnice kávy a kofeinových nápojů platí pitný režim dvojnásob, protože kofein dehydratuje. Pokožkou se vylučují nečistoty a toxiny z těla ven. Když pijeme málo a naše pleť je dehydrovaná, dochází k ucpávání pórů, zánětům a kožním potížím. V první řadě bychom tedy měli hodně pít, abychom podpořili každodenní čisticí proces pokožky a zabránili usazování nečistot," doporučuje kosmetička Věra Taušová ze studia krásy Be Divine.

Krásná díky jídlu

Jedna věc jsou tekutiny, druhá věc je strava. Pro zdravou a krásnou zářivou pleť je pravidelný příjem vitamínů a minerálů zásadní. Pokožku vyživují, léčí a pečují o ni. "Když pokožka potřebuje vyživit zevnitř, což je patrné na první pohled, doporučuji svým klientkám stravu bohatou na vitamín A (meruňky, broskve, mrkev, játra, máslo, mléko, žloutek, rybí tuk, brokolice), vitamín B (droždí, ovesné vločky, rýže, vejce, luštěniny), vitamín C (ovoce a zelenina), dále pak radím zvýšit příjem esenciálních mastných kyselin (tučné ryby, panenské oleje, ořechy a semena), zinku (ořechy, semínka, listová zelenina, maso, obiloviny) a selenu (ořechy, maso, ryby, ovesné vločky)," říká Věra Taušová.

Suchá pleť

Pokud vás trápí příliš suchá pleť s přecitlivělostí na chladné a větrné počasí, dopřejte si více výživných potravin zahrnujících zdravé tuky, jako jsou ořechy, rostlinné panenské oleje, avokádo a tučné ryby. I zelenina a polévky obsahují mnoho tekutin, které vaše pleť právě potřebuje. Raději se vyhněte kofeinu a nikotinu, které vaši pokožku výrazně vysušují.

Pleť každodenně promašťujte i zevnějšku, ideálně každý večer používejte panenský výživný olej (avokádový, levandulový, hroznový). Olej je nutné nanášet na vlhkou pokožku nebo jej zředit před aplikací s vodou.

Citlivá pleť

Máte-li potíže s citlivou pletí se sklonem k mateřským znaménkům, ekzémům, přecitlivělostí na slunce a teplo, dopřejte si co nejvíce ochlazujících potravin. Ideální je ovoce, zelenina, mléčné produkty, zmrzliny. Vyhněte se příliš pálivým a horkým pokrmům a nepřehánějte to se solí. Mléčný jogurt smíchaný s panenským olejem lze několikrát do týdne aplikovat jako zklidňující masku.

Mastná pleť

Dalším problematickým typem je mastná pokožka se sklonem k akné. Tento typ pokožky má největší tendenci k zadržování nečistot. Omezte zcela mastné, sladké a smažené pokrmy a příliš tučné sýry. Několikrát do měsíce aplikujte čisticí masku, nejvhodněji připravenou doma, bez konzervantů a syntetických látek, například smíchejte smetanu, med a droždí.

Mohlo by vás zajímat