reklama

Polovina českých žen nosí umělé řasy. Co to obnáší?

Jsme přebornice. V umělých řasách. Má je i kamarádka, do které byste to v životě neřekly. Většině Češek vlají na očích řasy jako panenkám. Chtěla byste taky?

Foto: Profimedia.cz

Prodloužené řasy nosí jak mladé slečny, tak sedmdesátileté dámy. Jak poznáte správnou lash stylistku?

O vašich řasách s vámi diskutuje, ptá se na nejrůznější otázky, jaké máte povolání, jak často případně nosíte brýle, jaký máte ráda typ líčení, podívá se, jaké máte oči, a jak vypadají vaše řasy. Měla by vám být schopna vše dokonale vysvětlit, odpovědět na všechny vaše otázky, měla by vás poučit o tom, jak s řasami následně pracovat, a jak se k nim chovat, také by vás měla seznámit s riziky, která se mohou objevit, a měla by vám nastínit i výhody, které vás čekají při prodloužení řas.

Řasy prodlužovat o třetinu

"Řasy by měly byt vždy prodloužené maximálně o jednu třetinu. Pokud se toto pravidlo nedodrží, mohou se vlastní řasy při dlouhodobém nošení natrvalo porušit. Dalším problémem, který může nastat při nesprávné aplikaci, je slepování vlastních řas, popřípadě nedodržování nalepení řas v určité růstové fázi. Řasy mohou začít zarůstat nebo zakrní jejich růst. 

To je asi ten největší problém, se kterým se setkávám. Dalším problémem je to, že některá lash stylistka s vidinou většího výdělku aplikuje umělé řasy i na řasy, které ještě nejsou růstovou fází připraveny k nalepení. Řasy pak po nějakém čase začnou zakrňovat," říká lash stylistka a kosmetička Věra Taušová ze Studia krásy BeDivine. 

Pozor na mastnotu

Alergické projevy jako oteklá víčka či červené oči rozhodně nejsou projevem, který jde s aplikací umělých řas ruku v ruce. Přestože tyto projevy nejsou běžné, mohou se v ojedinělých případech vyskytnout. Většinou se jedná o kombinaci alergenů. Na co si po aplikaci syntetických řas musíte dávat pozor? 

"Klientky dělají největší chybu v tom, že nedodoržují zásady, které jsou pro dobrou trvanlivost řas nejdůlěžitejší: nechat adhezivum proschnout 24 hodin bez jakéhokoliv kontaktu s vodou nebo párou, dále nedodržují přísný zákaz jakéhokoliv kontaktu s mastnou složkou," říká Věra Taušová. Řasenky na prodloužené řasy samozřejmě můžete používat, ale pozor, opět bez olejových přísad. Takové by měly být vždy k dostání u kvalitních lash stylistek.

 Co byste měla vědět o prodloužených řasách?

  • Vynikají maximální lehkostí, jsou odolné vůči vodě i nepřízni počasí.

  • Jsou hypoalergenní.

  • Jedná se o řasy syntetické, které se aplikují na řasy přírodní, a to metodou řasa na řasu.

  • Každá jednotlivá syntetická řasa kopíruje tvar přírodní řasy a pevným spojením ji prodlužuje a zesiluje.

  • Metoda nezatěžuje řasy přírodní, ale právě naopak.

  • Řasy jsou po aplikaci delší, plnější, tmavší, mají hedvábný vzhled.

  • Při metodě se používá speciální lepidlo, které umožní pevné přilnutí syntetického vlákna k  přirozené řase.

  • Při šetrném zacházení vydrží do té doby, kdy vypadnou vaše vlastní řasy.

  • Během dvou až tří týdnů je vhodné řasy částečně doplnit, aby byl zachován stále přirozený efekt

  • Aplikace je bezbolestná trvá cca hodinu a půl.

  • Doplnění trvá zhruba hodinu.

  • Během této doby ležíte a relaxujete.

Jak se připravit na aplikaci?

  • 12 hodin před aplikací nepoužívejte řasenku.

  • Pokud nosíte kontaktní čočky, dostavte se bez nich.

  • V případě citlivějších očí použijte před aplikací zklidňující kapky do očí.

Jak pečovat o permanentní řasy po jejich aplikaci?

  • 24 hodin po aplikaci řas si nemyjte oči, nechoďte do bazénu.

  • Nikdy po aplikaci řas nenanášejte na oči přípravky s mastnou složkou.

  • Vyhněte se mnutí očí.

  • Používejte šetrné odličovací přípravky bez přídavků olejů.

  • Při odstraňování očního make­-upu buďte velmi opatrná.

  • Na pročesávání řas používejte kosmetické kartáčky.

  • Časté návštěvy sauny a páry mohou způsobit uvolnění spojů.

  • Doporučené doplnění je každé dva až tři týdny.

     
"Ti lidé nechápou, o co jde." Filozof Kroupa varuje před ukrajinskou kapitulací | Video: Tým Spotlight
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama