reklama

Úspěšná podnikatelka: Z manažerky designerkou dětských pokojů

Usměvavá brunetka Šárka Richtrová už téměř jedenáct let provozuje architektonické studio pro děti. Její původní kariéra se přitom vyvíjela úplně jiným směrem.

Foto: Žena.cz

Richtrová vystudovala klinickou farmacii a v nadnárodních farmaceutických firmách, jako je například GlaxoWelcome (nyní GFK) či Eli Lilly, měla na starosti především prodej, marketingové strategie a lobbying. Měla tedy rozhodně na začátku kariéry nakročeno jiným směrem.

Když ale otěhotněla a ocitla se doma na mateřské dovolené, začala hledat zpestření. "Pracovat je pro mě hrozně důležité, bez toho nemám život v rovnováze. Korporátnímu prostředí jsem se ale začala vzdalovat a zpátky už se mi do něj nechtělo." A tak začala hledat nový směr.

Shodou okolností se její osud roku 2006 zkřížil s novou značkou Viabel, kterou v Česku založila francouzská podnikatelka. "Protože jejího manžela převeleli do Japonska a ona jej následovala, rozhodla jsem se čerstvě otevřený obchod převzít. Zamilovala jsem se," líčí dnes spokojeně velkou životní změnu.

Protože profesně byla úplně jinde, musela se toho Šárka Richtrová spoustu naučit. "Přišla jsem z úplně odlišného prostředí, a abych mohla obchod skutečně převzít, absolvovala jsem intenzivní školení ve Francii." Studio s vlastním názvem Viabel vede od roku 2006 a za tu dobu má na svém kontě stovky zrealizovaných projektů.

Nejdřív pro vlastní

Protože v té době právě zřizovala pokojíček svému dvouletému synovi, všechno do sebe navíc krásně zapadlo. "Našla jsem krásné, chytré, funkční a komplexní řešení," pokračuje. Koncept studia Viabel je totiž jiný než u obchodů s nábytkem - podle jejích slov vnímá dětský pokoj jako prostor, který dítě nejen ubytuje, ale zároveň jej rozvíjí a vyhovuje jeho aktuálním potřebám.

"Tvoříme originální pokoje, které rostou s dětmi za našich dílčích nezbytných zásahů, protože děti se mění velmi rychle. Jsou jako splněný sen dětí i přání jejich rodičů. Respektujeme osobnost každého dítěte i životní styl rodiny," vysvětluje Šárka Richtrová a podotýká, že rodiče nejprve sestavují bezpečný pokoj, potom zábavný a nakonec studijní. Teenageři potom kladou největší důraz na doplňky, kterými vyjadřují svoji touhu osamostatnit se.

Každé zakázce předchází série rozhovorů a plánování. "S klienty trávíme čas, abychom zjistili, co opravdu chtějí. Nejraději máme, když do studia přijde celá rodina a vidíme, jak pohromadě funguje," vysvětluje podnikatelka. Rodiče totiž podle ní občas mívají zkreslenou představu o tom, jaký pokoj by jejich ratolest chtěla mít a představují si svoje dětské sny.

V první řadě barvy

Některé modely pokojů si děti mohou ve studiu vyzkoušet. "Společně si prohlížíme všechny komponenty a sledujeme, o co dítě jeví největší zájem a s čím si chce hrát." Základ místnosti, se kterým se většinou nehýbe, tvoří postel a šatní skříň. Ostatní části se proměňují s vývojem a nábytek funguje jako lego, které se dá různě přestavět.

Nejdůležitější jsou podle Šárky Richtrové jednoznačně barvy, se kterými je dětství spjaté, a osobně sází na pastelové odstíny - výrazné, ale nikoli agresivní.

"Zřejmě nejoriginálnější zakázka se týkala pokoje na téma afrického safari, kde jsme projektovali vyvýšené domečky. Jako v džungli," vypráví. Dalším netradičním doplňkem jsou plyšové zvířecí trofeje na stěnu - ovšem každé zvíře má své jméno a příběh, aby jej dítě mohlo vnímat jako spolubydlícího a rozvíjet tak svou fantazii.

Dobrý spánek

Nedorozuměním, se kterým se Šárka Richtrová setkává, je přešlap při volbě postelí. Rodiče často v dobré víře kupují malým dětem velké postele, ale jim pocitově nesvědčí velké prostory, protože si tam připadají ztracené. Lepší je proto zvolit postel, která se může různě "zútulnit" nebesy, stříškou, ochrannými zábranami a dá se s přibývajícím věkem upravovat.

Návrhy pokojů ve Viabelu kreslí ručně, inspiraci čerpá nejčastěji na mezinárodních veletrzích. Na tom posledním, pařížském veletrhu Deco off, ze kterého se před pár dny vrátila, objevila trend panoramatických tapet. A jejich kolekci nyní přináší na český trh.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama