reklama
 

Podle čeho vybírat partnera pro byznys? Zajímejte se o jeho soukromí

Chcete se pustit do podnikání a nevíte, jestli váš potenciální obchodní partner je ten pravý? Na co byste se měli u něj soustředit?

Foto: iStock

Dobrý obchodní společník by měl mít dovednosti, jež podporují a doplňují ty vaše. Žádný člověk není mistr ve všem, proto se ujistěte, že silné stránky vás a vašeho obchodního partnera zahrnují různé oblasti.

"Máte-li skvělé personální schopnosti, ale hůře se orientujete v oblasti financování, najděte si někoho, kdo rozumí účetnictví," říká Jiří Jemelka, spoluzakladatel sdružení křesťanských podnikatelů Kompas. Čím více dovedností budete dohromady přinášet, tím jednodušší pak růst vašeho podnikání bude. Velmi cenný pro podnikání bude současně partner se silnou obchodní sítí, který tímto může zvýšit hodnotu vaší firmy a zlepšit šance na dosažení dlouhodobého úspěchu.

Obchod je také vztah

Když se rozhodujete o svém obchodním partnerovi, je to úplně stejně zásadní rozhodnutí jako v případě toho životního. S tímto člověkem totiž vstupujete do dlouhodobého a poměrně intenzivního vztahu, který nemusí být vždy zcela jednoduchý a prověří obě dvě strany. Na to, co je třeba nepodcenit v tomto ohledu, jsem se zeptala vztahové koučky Lenky Černé. Ta pro vás sestavila otázky, na které byste před uzavřením byznysu měli od druhého znát odpověď:

1) Jaké měl vztahy v minulosti?

Jak mluví váš budoucí obchodní partner o pracovních i osobních vztazích z minulosti? Pokud je negativní a o svém okolí nemluví neutrálně, neznačí to nic pozitivního. Pravděpodobně neumí ustát konflikty a zvládat konce vztahů. 

2) Jak o sebe pečuje?

Ano, fyzický vzhled vám může také hodně napovědět. Když sami o sebe pečujeme, dáváme tím sami sobě najevo, že se máme rádi a věnujeme si dostatečnou péči. To se poté může promítnout do našich osobních i pracovních vztahů (jsme více empatičtí, nemáme tak silné ego, máme dobré vystupování), ale je to také jasné znamení, že máme svůj život v balanci. A jednoho dne se nestane, že přijde syndrom vyhoření. 

Lenka Černá

Lenka Černá

Čtrnáct  let se věnuje osobnímu růstu, koučinku a zdravému životnímu stylu. Je majitelkou privátní kliniky PURE CLINIC v Praze. 

Moderuje vlastní pořad RESTART ŽIVOTA na TV Stream, jehož cílem je snižovat spotřebu antidepresiv a dalších léků pomocí praktických koučinkových rad a tipů. 

Specializuje se na koučink při řešení depresí, životní nerovnováhy a psychosomatických obtížích. Pomáhám lidem v oblasti partnerských vztahů, při hubnutí a změně životního stylu. 

Založila Školu pro Ženy, která se specializuje na pomoc ženám v důležitých životních oblastech.

3) Má stejné vize a plány?

V podnikání je důležité, aby hlava podniku byla jednotná a vize všech důležitých lidí byly sjednocené. Když chce jít každý jiným směrem, nemůže to nikdy dopadnout dobře. Nebojte se tedy zeptat svého obchodního partnera, jak vidí svůj život i firmu v horizontu dvou, pěti a deseti let.

4) Jak mluví o penězích?

Finanční gramotnost je v oblasti podnikání poměrně zásadní a měl by ji mít i váš budoucí obchodní partner. Jak tedy mluví o penězích a umí si je udržet? Váží si jich, nebo je naopak rozhazuje? I takové otázky vám mohou napovědět. 

5) A co nevěra?

Velice často se stává, že ve firmě nastane zmatek jen kvůli tomu, že zde byly porušeny pracovní vztahy a dostaly se do roviny osobní. Dokáže tedy váš budoucí obchodní partner udržet své pudy na uzdě a je spíše věrným partnerem? Nebo běhá za každou sukní? I tento aspekt může vaši budoucnost hodně ovlivnit, a to hlavně v momentě, kdy máte ve firmě převážně ženský kolektiv. 

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama