reklama
 

Jak se stát šéfem vlastního života: Sněte, hýbejte se, spolupracujte a riskujte

Co měli společného spisovatelé Honoré de Balzac, Vladimír Nabokov nebo vizionář Steve Jobs? Zajímavé návyky, které je přenesly až na vrchol. Vyzkoušet je můžete už dnes.

Foto: Shutterstock

Ať už pracujete v jakémkoliv oboru, váš život může být naplněn důmyslnými, zábavnými a především tvůrčími řešeními. Málokdo ale tuší, že kreativita je jako sval, který musíte trénovat. Pomáhá jí meditace, riskovat i schopnost oprostit se od detailu.

Kdo má s kreativnímu přístupu k sobě samému problém, jsou často velcí puntičkáři. Lidé, co o sobě sami tvrdí, že jsou zaměřeni na maličkosti a nejsou schopní třeba postoupit projekt dál, když není perfektní. Perfektní ale není nic nikdy, což umělci, odvážní podnikatelé i obyčejní smrtelníci, kteří si dovedou užívat svého života, dobře ví.

Aby k vám přišlel co nejlepší nápad, potřebujete:

Strávit nějaký čas o samotě. Kancelářská kultura tomuto uměleckému zvyku nepřeje, ale představte si, že by umělci měli tvořit v open space prostorech, kde zvoní telefony a neustále slyšíte ruch na brebentění na pozadí? I kdybyste měli strávit 10 minut denně v naprostém tichu a bez přítomnosti kohokoliv, dozvíte se o svých myšlenkách víc, než si zatím dovedete představit.

Mít řád. Již zmíněný Honoré de Balzac se prý nechával budit v jednu v noci, poté sedm hodin nepřetržitě psal. Steven King začíná se svými horory prý už v 8 ráno, jiní umělci doporučují všímat si před zahájením práce drobností: vůni kávy, světla v místnosti, atd. Umět soustředit pozornost na tyhle všednosti pomůže nastartovat kreativní myšlení i ve dnech, kdy vám to vůbec nejde.

Objevovat nové. Nemusí se jednat hned o exotickou dovolenou na druhé straně planety, stačí zvolit novou cestu do práce, výlet do čtvrti, kde jste ještě nebyli nebo ochutnat jídlo, co zatím neznáte. Základ je: nedávat si překážky do hlavy, že ze všeho cizího máte strach.

Spolupracovat. Místo toho, abychom záviděli, co mají ostatní, proč se nezeptat, jak svého úspěchu dosáhli a přizvat je do našich projektů? Mistr v propojování lidí a jejich talentů byl například Steve Jobs.

Mohlo by vás zajímat

reklama

Komerční tip

reklama